woensdag 4 augustus 2010

Omgekeerd weerbericht

Ik blijf nu 2 dagen achter: dit gaat over maandag 2 augustus met als weerbericht 's morgens zon, s'middags regen. Toen we opstonden was het druilerig en regenachtig en dat bleef het. We liepen naar het postkantoor in Bad om iets te vragen over het verzenden van de koffers en Mamma keek bij de kiosk naar een boek (en vond er één). Daarna koffie drinken bij Corvatsch en terug naar het appartement waar we lunchten. Na de lunch ging ik boodschappen doen en daarna met de bus naar het station. Inmiddels was het redelijk opgeklaard en ik maakte op het station een paar foto's o.a. van deze motorwagens van de Berninalijn en op het viaduct laat de RhB zien hoe trots ze erop zijn dat hun Albula- en Bernina-lijnen door de UNESCO als Wereld Erfgoed zijn aan gewezen.
En deze locomotief laat dat ook duidelijk zien!
Op de terugweg, wandelend langs de Via dal Bagn kwam ik langs het Engelse Kerkje waar ik wat foto's maakte:
Dit is een modern gebrandschilderd raam in dat kerkje
En dit een roset met de 4 evangelisten aan de rand, Christus Koning in het Centrum en een onderschrift dat ik nog niet heb kunnen ontcijferen:
Om de kerk was een prachtige bloemenrand met o.a. deze akelei:
Daarna teruggewandeld naar het appartement waar Mamma lekker in de zon op het balkon zat dus het weerbericht was ècht omgekeerd!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten