dinsdag 3 augustus 2010

Heel hoog

Nu loopt de blog al 2 dagen achter: hier komt het stuk over afgelopen zondag 1 augustus. Het zag er goed uit dus besloot ik omhoog te gaan naar Piz Nair (3022m) met de funiculair tot Corviglia en met deze cabine verder:
Daar aangekomen zag ik de eigenlijke top, die nog 34 m hoger ligt en die zie je hier:
Gezien mijn weinige oefening in bergklimmen besloot ik maar op de hoogte van het "station"te blijven en van het dat omringende "balkon" nam ik een groot aantal (panorama)foto's.
Één daarvan is deze foto van de meren van Champfer en Silvaplana met bovenaan links van het midden één van de hoogste pieken: Piz Bernina.
Op de terugweg met de zweefcabine zagen we vlak boven Corviglia dit schip liggen: dat is dus op een hoogte van 2486m, dat is 700m hoger dan het meer van St.Moritz. Een medepassagier vroeg zich af hoe hard het gewaaid had dat dit schip hier terecht gekomen was!
Weer terug beneden eerst gelunched en daarna liepen Mamma en ik nog een rondje in St.Moritz-Bad en dronken koffie op het terras van Corvatsch. Daarna terug naar het appartement waar we ook aten en van alles deden zoals lezen en met de foto's werken.
Later op de avond werd er druk met vuurwerk geknald maar veel moois was er niet te zien of te fotograferen. Wel lukte het om een paar opnamen van het verlichte St.Moritz te maken met rechts de "scheve toren" van St.Moritz.
Terug in het appartement even de foto's verder bekeken en daarna naar bed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten